ايران نيرومند

ساخت وبلاگ

انجمن اقتصاددانان ایران در نامه‌ای تکان‌دهنده به حسن روحانی وضعیت اقتصادی کشور را بسیار وخیم ارزیابی کرده است. این تحلیل موجز و مستقل با ادعاها و آمارهای دولت نهم و دهم به ریاست احمدی‌نژاد کاملا مغایرت دارد.

علی رشیدی، رئیس انجمن اقتصاددانان ایران در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی گزارشی از شرایط کنونی اقتصاد ایران، متکی بر داده‌های آماری ارائه کرده است. رشیدی در این نامه تاکید می‌کند که این گزارش به‌یاری اقتصاددانان دیگر کشورها تهیه شده و مستلزم صدها ساعت وقت بوده است.

پیش‌تر انتشار چنین ارزیابی‌های اقتصادی به مثابه "سیاه‌نمایی از اوضاع کشور" و "تلاش دشمنان برای بی‌کفایت نشان دادن مسئولان جمهوری اسلامی" تلقی می‌شد. انجمن اقتصاددانان ایران در این گزارش نه تنها مشکلات اقتصادی را بر شمرده، بلکه به طور مستقیم از آمار و ارقام خلاف واقع دولت احمدی‌نژاد پرده برداشته است. در پایان این گزارش نیز اولویت‌هایی برای دولت روحانی ذکر شده است.

گرچه این گزارش در اصل یک ارزیابی اقتصادی است، اما پدیدآورندگان آن بارها بر راهکارهای مختلف سیاسی که زمینه‌ساز یک اقتصاد متعارف است اشاره کرده‌اند.

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : حسن روحانی, اقتصاد, احمدی نژاد,اقتصاد ایران, اقتصاد در دوران احمدی نژاد,اقتصادانان ایران,اوضاع اقتصادی, نویسنده : زال 352 بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 17 مرداد 1392 ساعت: 17:31

دیپلماسی ایرانی: در حالی که وزیر خارجه عربستان سعودی، به تازگی با انتقاد از سیاست های روسیه در سوریه، این کشور را به حمایت از «قتل عام» محکوم کرده بود و  افزون بر این، مقامات سعودی بار ها به اشکال دیگر از سیاست های سوری مسکو انتقاد کرده اند، سفر رئیس سازمان اطلاعات سعودی به روسیه پرسش های زیادی را برانگیخته است .به گزارش روزنامه السفیر لبنان ، بندر بن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی، در حالی به مسکو سفر و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد که موضوع سوریه، محور این دیدار را تشکیل می داد. روزنامه «السفیر» لبنان در مطلبی به بررسی اهداف بندر از این سفر و نیز دلایل انجام آن پرداخته است.
این روزنامه  با اشاره به انتقادات شدید عربستان از سیاست های مسکو در قبال سوریه طی دو سال اخیر می نویسد، آنچه مشخص است، این عربستان است که عوض شده، نه روسیه.

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : روسیه , عربستان , سوریه , امریکا , بندر بن سلطان , دكتر داوود هرميداس باوند, نویسنده : زال 352 بازدید : 150 تاريخ : پنجشنبه 17 مرداد 1392 ساعت: 16:27

http://up.p30room.ir/uploads/137487098344781.jpg


نیروی چترباز و هوابرد که در ارتش روسیه بنام VDV شناخته میشود ، از جمله ی نیروهایی بود که از ابتدا بخاطر وسعت شوروی و لزوم جابجایی سریع نیروها ، همواره مورد توجه روسها قرار گرفت . بطوریکه در زمان استالین ، استعداد نیروی چترباز ارتش شوروی به بیش از 1 میلیون نفر رسید و نیروی بی همتایی بوجود آورد .

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : Amphibious light tank, 2S25 Sprut,SD, تانک هوابرد 2S25 Sprut,SD, تانک هوابرد 2S25 Sprut,SD خط شکنی در پشت خطها, آشنایی با تانک هوابرد 2S25 Sprut,SD, توپ خود کششی ضدتانک, تانک 2S25 در حال پرتاب از هواپیماب ترابری, , نویسنده : زال 352 بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 10 مرداد 1392 ساعت: 1:25

http://up.p30room.ir/uploads/137491636926722.jpg

به منظور پاسخگویی به نیاز نبردهای نوین آتی ، قدرت های نظامی جهان حرکت به سمت تحول را از طراحی و ساخت تجهیزات مکانیزه سبک وزن به عنوان نقطه شروع آغاز کرده اند. به عنوان مثال ارتش ایالات متحده آمریکا در سال های اخیر تمرکز خود را بر ایجاد تحول در قوای مسلح و تشکیل نیروی های رزمی در سطح تیپ که بتوانند در کمترین زمان به هر نقطه ای از جهان اعزام شوند ، قرار داده است. برای دستیابی به این هدف تیپ های رزمی متشکل از خانواده خودروهای استرایکر (با پیکربندی 8×8) که یکی از نیرو های رزمی سبک آمریکا محسوب میشوند ، تشکیل شده اند.



ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : استرایکرهای چینی , خانواده خودرو های زرهی چرخ دار 8×8 ارتش آزادی بخش خلق, خانواده خودرو های زرهی چرخ دار 8×8 ارتش آزادی بخش خلق, استرایکرهای چینی, اشنایی با استرایکرهای چینی , خانواده خودرو های زرهی چرخ دار 8×8 ارتش آزادی بخش خلق, اشنایی با استرایکرهای چینی, اشنایی خانواده خودرو های زرهی چرخ دار 8×8 ارتش آزادی بخش خلق, اشنایی با خانواده خودرو های زرهی چرخ دار 8×8 ارتش چین, , نویسنده : زال 352 بازدید : 203 تاريخ : پنجشنبه 10 مرداد 1392 ساعت: 1:22

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصولگرا‌ها در انتخابات اخیر به شدت شکست خوردند، گفت: جای هیچ تردیدی نیست که رأی به آقای روحانی رأی به اصلاح طلبان و رأی به تفکر اصلاح طلبی بود و اصولگرایان هم این را می‌دانند.
 
حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نزدیک شدن به موعد معرفی وزرای پیشنهادی دکتر روحانی به مجلس و کارشکنی برخی از اصولگرایان تندرو در این خصوص، اظهار داشت: معمولا حکومت‌ها باید به دنبال مطالبات مردم باشند و به خواست‌های مردم احترام قائل شوند، اما در کشور ما، یک جماعتی نه تنها توجهی به مطالبات مردم ندارند، بلکه اگر مردم حرکتی هم انجام دهند و خواست‌های خودشان را ابراز کنند، آن‌ها خودشان را به تجاهل زده و یا مسائلی را مطرح می‌کنند که از مسئولیت در برابر مردم فرار کنند.
ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : روحانی,خیانت به رای مردم,تندروها مقابل روحانی,اقتدارگرایان,اعتماد ملی,منتخب نیا,حسن روحانی, نویسنده : زال 352 بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 9 مرداد 1392 ساعت: 23:53

به گزارش خبرگزاری فرانسه يک تيم سه نفره از دانشمندان بريتانيايی و چينی موفق شده اند با زير نظر گرفتن نحوه ساخت کندوی زنبور عسل چگونگی شکل گيری سلول های منظم اين سازه طبيعی را کشف کنند.

آنطور که يافته های پژوهشی جديد نشان می دهد، سلول های کندو در ابتدا به شکل دايره - و نه شش ضلعی - ساخته می شوند. سپس اين دايره ها به تدريج بر اثر نرم شدن و جريان يافتن آرام موم به شکل شش ضلعی در می آيند. در عمل، موم به کار رفته در ساختمان کندو در اثر گرمای ناشی از فعاليت نوعی زنبور کارگر به حالت نيمه ذوب در آمده و پس از آن شکل شش ضلعی به خود می گيرد.

هزاران سال است که انديشمندان مسحور مهندسی بی بديل کندوی زنبورعسل شده اند. هر کدام از سلول های مومی درون يک کندو به شکل يک شش ضلعی زيبا و بی نقص ساخته شده و ديواره های نازک آن آنقدر قدرت دارند که نه تنها ساختار کندو را حفظ می کنند بلکه هوشمندانه ترين روش برای نگهداری عسل را نيز ارائه می دهند.

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : کندو,کندو زنبور عسل,زنبور عسل کندو,ساخت کندو,عسل ,زنبور عسل,شکل کندو,کندو زنبور,راز زنبور عسل, نویسنده : زال 352 بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت: 22:57

 اگر بخواهیم مؤدب باشیم که طینت ایرانیان است و نسبت به کسانی که متفاوت هستند منصفانه قضاوت کنیم و بر آنها القاب نگذاریم، باید گفت عملکرد هشت سال گذشته در سیاست خارجی مبتنی بر کم دانشی و بی‌دانشی بوده است.

این دولت با عصبانیت تمام و بدون بررسی‌های لازم فکری، سراغ واقعه‌ای حدود هفتاد سال پیش در آلمان رفت و این خود محرکه‌ای شد تا ۳۴ قطعنامه توسط اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آمریکا ‌علیه ایران صادر شد و وضع اقتصاد ما را به شرایط امروز رساند.

امروز شرایط سیاست خارجی ما حتی از سال‌های اول انقلاب و دورۀ جنگ تحمیلی هم سخت‌تر است.

مهم‌ترین اولویت دولت جدید، تغییر سریع تصویر ایران در منطقه و جهان است؛ تصویری که نشان دهد افرادی مؤدب، با فرهنگ، اصیل، با دانش، مجهز به عفت کلام، خویشتن‌دار و فهیم نسبت به منافع و مصالح ملی در دستگاه دولتی مسئولیت پذیرفته‌اند. عده‌ای که قبلاً هواپیما سوار شده‌اند، سیر هستند، غذای خوب خورده‌اند، زندگی متعارفی داشته‌اند و با جهان آشنایی دارند، منافع دیگران را نیز در نظر می‌گیرند و از همه مهم‌تر از ثبات فکری برخوردارند، قابل اتکا‌ هستند و ظرفیت تغییر جهان‌بینی پنج بار در یک روز را ندارند. اصول فوق را که بنده شمردم در همسایگی، دوستی و تجارت هم صدق می‌کند. روابط کشور‌ها بیرون از این قواعد نیست. مبانی که باعث اعتبار ژاپن و آلمان شده، تابع همین نکات است؛ بنابراین، نخست باید دنیا احساس کند و سپس به یقین برسد که ما در ایران دولتی متشکل از افراد فهیم و با اصالت داریم. 

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : بن بست سیاست خارجی,سیاست خارجی ایران,پوپولیست‌ها کتاب بخوانند ,سیاست هشت سال دولت, نویسنده : زال 352 بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت: 1:07

 سرویس سیاسی «فردا»: خوارج یکی از اولین گروه‌های مستقلی بودند که درون جامعه مسلمین و حاکمیت اسلامی تشکیل شدند و سال‌های سال در نقاط مختلف دنیای اسلام با همین نام تحرکاتی از خود بروز دادند. اگر چه خوارج در زمان‌های مختلف و در دوره‌های گوناگون حکومتی اعلام موجودیت می‌کردند اما در اکثر آنان اصول ثابتی دیده می‌شد که در مجموع آن گروه از سایرین متمایز می‌گشت و می‌توانست خود را خوارج بنامد.  

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : خوارج,تکفیریها,افکار خوارجی,سلفی,سلفی گری,افکار خطرناک,نهروان,خوارج تکفیری, نویسنده : زال 352 بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت: 1:14

 دیپلماسی ایرانی:به گزارش رویترز، میزان واردات نفت هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران در ماه ژوئن با افت 60 درصدی روبرو شده است.شرکت پالایشگاهی عصار هند تنها مشتری نفت ایران در ماه ژوئن بوده و سایر شرکت های نفتی هند به علت مشکلات بیمه ای و تحریم های اروپا و آمریکا واردات نفت از ایران را متوقف کرده اند.بر اساس این گزارش میزان واردات نفت هند از ایران طی ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل 59.4 درصد کاهش داشته است. میزان واردات نفت چهار مشتری ایران یعنی چین ژاپن کره جنوبی و هند طی ماه ژوئن به 860 هزار بشکه در روز رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک سوم کاهش داشته است.همزمان با اعلام این خبر ، امریکایی ها خود را برای اعمال تحریم های شدیدتر علیه تهران مهیا می کنند. مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده، طرحی را به رأی می گذارد که طبق آن صادرات نفت ایران به صفر می رسد. 360 نفر از هیأت ۴۳۵ نفری مجلس نمایندگان آمریکا، حمایت خود از این لایحه را اعلام کرده اند و احتمال می رود که این لایحه در مجلس نمایندگان به تصویب برسد و انتظار می رود قبل از تعطیلات ماه آگوست کنگره، این لایحه در سنا نیز به رأی گذاشته شود.این لایحه تحریم ها علیه ایران، از اوباما می خواهد که با اختیاراتی که تحت قانون بین المللی قدرت اقتصادی اضطراری در دست دارد، ظرف دو ماه راهبردی را برای قطع کامل صادرات یک میلیون بشکه در روز نفت ایران به کار ببندد. وضعیت تولید نفت ایران و بحث های مطرح در خصوص کاهش صادرات نفت به هند و احتمال بهبود وضعیت نفت ایران در عرصه جهانی در سایه دولت رئیس جمهور منتخب را با سعید لیلاز، تحلیلگر مسائل اقتصادی در میان گذاشتیم:

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : تحریم کامل نفت ایران,پیش بینی اشتباه سیاستمداران ایرانی,نفت ایران بدون مشتری, نویسنده : زال 352 بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت: 1:25

 مجله آسمان - دکتر محمود سریع القلم

هشت سال است كه علاقه‌مند بودم در ارتباط با این موضوع، دانسته‌ها و دیده‌های خود را ‌روی كاغذ بیاورم. خرسندم كه امروز، فضای بهتر فكری این فرصت را فراهم كرد. نزدیک دو قرن است كه سیاستمداری، تخصص است. از زمانی كه در غرب اروپا و شمال آمریكا، حزب شكل گرفت و تولید ثروت به ثبات سیاسی و عقلانیت نیاز پیدا كرد، سیاستمدار شدن نیز تخصصی شد.
 
اما چون در ایران هنوز حزب شكل نگرفته و عرصه سیاست عمدتا بر حس و مزاج و تمایلات فردی استوار است، آنچه سیاسی است، بیشتر حالت تصادفی دارد، واقعه و شانس است، به تلفن‌ها و روابط وابسته است و با دوستی‌های قدیمی شكل می‌گیرد. قاعده و قانون و متن و آیین‌نامه یا نیست یا جنبه تزیینی دارد. چون خواسته‌ها و منافع آدمیان ملاك است و به معنای علمی كلمه، سیستمی در كار نیست، فضا پیوسته مبهم و بی‌ثبات است.
 
بنابراین، موضوع بسیار ساده و شفاف است. مادامی‌ كه صحنه‌گردان سیاست نزد احزاب نیست، میدان سیاست پر از آشوب و هرج و مرج بوده و حالت سینوسی خواهد داشت. از این ‌روی، سیاستمداری در درون نظام حزبی ارزش حقیقی پیدا می‌كند. اما سیاستمدار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : سیاست مدار کیست,سیاستمدار,سریع القلم,دکتر محمود سریع القلم ,سیاستمدار, نویسنده : زال 352 بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت: 1:18

فیلترینگ گسترده سایت‌های پورن در بریتانیا در راه است. خدمات‌دهنده‌های اینترنت در این کشور به تصمیم دیوید کامرون، نخست‌وزیر کشور تن داده‌اند و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۳ دسترسی همه کاربران به سایت‌های پورن را مسدود کنند.

دیوید کامرون٬ نخست‌وزیر بریتانیا٬ روز دوشنبه (۲۲ ژوئیه/ ۳۱ تیر) پورنوگرافی را از جمله "وجوه تاریک اینترنت" خواند که "تهدیدی جدی برای زندگی کودکان" است و اعلام کرد که فیلترینگ وب‌سایت‌های پورنوگرافیک تا اواخر سال جاری میلادی به صورت پیش‌فرض و در ابعاد گسترده اجرا خواهد شد.

خدمات‌دهنده‌های اینترنت در بریتانیا به صورت داوطلبانه موافقت کرده‌اند که تا پایان ۲۰۱۳ روی شبکه‌های وایرلس عمومی٬ موبایل و کامپیوترهای خانگی محدودیت‌های مورد نظر دولت را اعمال کنند. این کمپانی‌ها ۹۰ درصد اینترنت بریتانیا را تامین می‌کنند.

به این ترتیب پس از اجرای این طرح٬ فیلترینگ سایت‌های پورن تنظیم پیش‌فرض همه شبکه‌های بریتانیا خواهد بود٬ اما کاربران بالای ۱۸ سالی که می‌خواهند همچنان از این وب‌سایت‌ها استفاده کنند می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

با عملی شدن این طرح٬ اینترنت در مکان‌های عمومی هم با تگ "اینترنت خانواده‌پسند" (Family Friendly WiFi) ارائه خواهد شد تا از این طریق به کاربران اعلام شود که فیلتر سایت‌های پورنو روی این سرویس اینترنت به صورت پیش‌فرض فعال شده است.

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : فیلترینگ در بریتانیا,فیلترینگ در انگلستان,فیلترینگ سایتهای پورنو,فیلترینگ,ایترنت خانواده پسند, نویسنده : زال 352 بازدید : 158 تاريخ : جمعه 4 مرداد 1392 ساعت: 21:40

لازمه استفاده از ابزارها و سرویس‌های تکنولوژیک٬ آگاهی از مجموعه‌ای از کدهای اخلاقی است که زیر پا گذاشتن آنها ممکن است در بسیاری از فرهنگ‌ها بی‌احترامی یا بی‌ادبی تلقی شود. در این مطلب ۱۰ مورد از آنها را می‌خوانید.

ضریب نفوذ موبایل در سال‌های اخیر در سراسر جهان به طور انفجاری و برق‌آسا افزایش یافته؛ به‌طوری که هم‌اکنون به اندازه شمار همه ساکنان کره زمین٬ گوشی‌های موبایل در جهان وجود دارد. در چنین شرایطی٬ موبایل بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ شده و استفاده از آن مستلزم رعایت مجموعه‌ای از اتیکت‌های اخلاقی است.

سرویس تکنولوژی خبرگزاری رویترز به تازگی منشوری را منتشر کرده تا نکات اخلاقی مهم در بهره‌گیری از تلفن همراه را بار دیگر به کاربران گوشزد کند. این ۱۰ نکته را در ادامه بخوانید تا بدانید چه رفتارهایی در هنگام استفاده از تلفن همراه غیرقابل‌پذیرش است:

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : فرهنگ موبیل,فرهنگ استفاده از موبایل ,چگونه با موبایل صحبت کنیم,تلفن همراه ,استفاده از تلفن همراه, نویسنده : زال 352 بازدید : 108 تاريخ : جمعه 4 مرداد 1392 ساعت: 21:29

شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان ایران، اعزام تیم‌ ملی کشتی آزاد به جام زیلکوفسکی در لهستان را تایید نکرده است. این تورنمنت که پیش از مسابقات جهانی برگزار می‌شود، همه ساله میزبان تیم‌ ملی ایران بوده‌ است.

تعداد مسافرت‌های لغو شدۀ رشته ورزشی کشتی، رکورد تازه‌ای در ۲۵ سال گذشته به جا گذاشته است. ممانعت از خروج تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران با چنین آماری، از پایان جنگ هشت ساله با عراق تاکنون بی سابقه بوده است.

غیر از مشکلات داخلی، خطر تعلیق نیز فدراسیون کشتی ایران را تهدید می‌کند. فدراسیون جهانی کشتی گفته ایران را در صورت تشکیل مجمع‌ و برگزاری انتخابات، تعلیق خواهد کرد. تهدیدی که منجر به عقب‌نشینی وزارت ورزش و تعویق انتخابات شد، اما فدراسیون کشتی ایران ۱۹ ماه است رئیس ندارد و از نگاه فیلا تعویق‌های مکرر، گرهی از ابهامات موجود در اساسنامه‌اش نگشوده است.

کمیته بین‌المللی المپیک و فیلا تاکید کرده‌اند دولت‌ها حق دخالت مستقیم یا غیرمسقیم در امور فدراسیون‌ها را ندارند. اما در ایران، وزیر ورزش حکم عزل و سرپرستی روسای فدراسیون‌ها را صادر می‌کند.

ايران نيرومند...
ما را در سایت ايران نيرومند دنبال می کنید

برچسب : تیم ملی کشتی,لغو سفر تیم کشتی,فدارسیون کشتی ایران,جام کشتی ,تیم ملی کشتی, نویسنده : زال 352 بازدید : 125 تاريخ : جمعه 4 مرداد 1392 ساعت: 21:20